27 Temmuz 2010 Salı

Yeni Formalar ve Her Şeye Rağmen Galatasaray

Kim ne derse desin ben kuşak farkına inanırım arkadaş. Kuşak farkı babalar ve çocuklarında olmaz sadece. Misal Galatasaray'ı tutan kişilerde de olur. Yakın dönem Galatasaraylıları daha umutsuz, daha karamsar, daha az mutlu oluyor, yıldızları alıp savaşamadığından dolayı armutları toplasan bile ertesi sene hala ısrarla yıldız istiyor. Bu yetmiyor, hiçbir şey yetmiyor ona. Bazı olaylarda asıl görmesi gereken şeyleri bile görmüyor. Görebilseler garip garip olumsuz eleştirilere girmeyecekler. Yeni dönem Galatasaraylısının algısı farklı maalesef. Bunu öyle ya da böyle kabul edin. Yeni dönem Galatasaraylısı hep başarı görmüş ve hep o başarıyı istiyor. Hep yıldızı istiyor. Hep her şeyin en kıllısını istiyor. Transferlerin açıklanmaması ya da bu isimlerin yıldız olmaması bile olay konusu! Nereden vurursan vur!

Eski Galatasaray kuşağı mı? Hani şu uzun yıllar şampiyonluğu göremeyen. Galatasaray Avrupa'da fırtına estirmeden önce bu takımı tutanlar? Bunlar bana göre çok daha farklı. Günlük yaşamımızda bile aradaki inanılmaz keskin farklılıkları görüyorum. Yaşı belli bir yaş sınırının üzerinde olanlar her şeye rağmen olaya Galatasaray olarak bakıyorlar. Yaşları genç olup iyi bakanlar da var. Ama yeni nesil ve kuşak gibi çok doyumsuzlarımız var. Bayağı fazla..

Nereye geleceğim? Şu forma lansmanı ile ilgili videolara bakan kişilerin düşüneceği ilk şey eğer içten bir Galatasaraylı ise o videolar hakkında yorum yapması olurdu. Her bir videoyu izlerken kilitlendim kaldım. Muazzamdı. Çok duygusaldı. O an aklımda olan formanın kendisi değil, Galatasaray'ın ne kadar büyük bir ulusal değer olduğuydu. Uzun yılların o derin ruhunu dibine kadar hissediyordunuz. Gözlerim doldu bazı yerlerde. Tek kelime ile muazzamdı. Ve bunu ilk kez bir Türk takımı bu kadar uğraşarak yapmış. Ama bazılarımızın aklına gelen ilk şey "ne kadar iğrenç lan bu forma, ne kadar kötü lan bu forma" demek oluyor.

Eleştirinin de bir raconu var! Ben yıllardır koyu renkten şaşmam. Siyah, koyu lacivert, koyu kahverengi favori renklerimdir. Ben uzun süre siyah harici hiçbir şey de giymedim. Son zamanlarda koyu mavi tonlarını da kullanmaya başladım. Normal şartlar altında benim gibi bir adama açık renkli bir şey sittin sene uğraşsan giydiremezsin. Bana hediye olarak alınmış açık renkli şeyleri bile giymem. Bu denli kalıpçı bir moda zevkine sahip olan biri olarak şu formaları, renkleri gördüğümde ilk benim yerden yere vurmam gerekirdi. Ama aklıma bu hiç gelmedi bile. Yenilikçi bir düşünceydi. Aslan figürleri yedirilmişti. Sırta ise savaşmaya karşılık gelen bir kalkan aksedilmişti. Mesajlar açık ve seçikti aslında. Ben yine de beğendim formaları. Özündeki arayışı, anlatmak istediği asıl özü benimsedim.

Parçalıyı sevmeyenlere gelince! Eğer o parçalının beyaz şortla Milan Baros üzerinde ne kadar asil, ne kadar karizmatik ve ne kadar muhteşem göründüğünü göremiyorsanız, boşverin, yırtıp çöpe atın.

Formaları günlük kıyafet olarak kullanmak isteyenler için eleştiri her zaman olacaktır. Dışarıda giymek başka, giyip maça gelmek başka. Bir de malum; ataerkil bir toplumuz. O tür açık renkler bizi bozar değil mi?

Forma lansmanı videolarını izlediğimde Galatasaraylı olduğum için gurur duydum. Gerisi ayrıntıdan ibaret.. Bu gururu ne Haldun Üstünel, ne Sezgin, ne Polat ne de Polak kıramaz. Asla.. Biz bunlardan bağımsız olarak Galatasaraylıyız. Çevresel faktörleri dikkate alarak kaba göre şekil alan Galatasaraylı değiliz.. Olmamalıyız da..

11 yorum:

Burak Eren dedi ki...

Atilla Abi bana aslanlı forma al, forma al, forma al :D:D:D

Atilla Çelik dedi ki...

Eğer giyeceksen ve gerçekten istiyorsan alırım bak! Ciddiyim..

Burak Eren dedi ki...

Abi ben seni masrafa sokacak adam mıyım :) Şaka yapıyorum :) Giyerim ayrı konu tabii, Galatasaray forması bu giymem hatta secde ederim üstünde :)

Code-444 dedi ki...

Şahsen biraz fazla gelenekselci olsam forma konusunda gerek mercan formayı gerek de aslanlı formayı sevdim. Mor formadan kat kat daha klas olmuş ikisi de. Ha alır mıyım? Bilmiyorum. Aslanlıyı alırım ama alıcak olsam. Ben Kewell'ın üstünde turuncu formayı görünce koşa koşa gidip almıştım. Tabi benim üstümde güzel durmadı onun üstündeki gibi :) Yine de en sevdiğim GS formalarımdan biridir o. Bu senekiler de öyle bi etki bırakmasa da geçen senekilerden kat kat daha güzel olmuş kesinlikle...

Atilla Çelik dedi ki...

@Code-444, o turuncu forma Kewell'ın üzerinde durduğu gibi durmaz üzerimizde, eğer ki güzel ve seksi kaslarımız, vücudumuz yoksa. :))))

Kewell hastalığı nedeniyle sürekli ilaç kullanmak zorunda kaldığı için kas yaptı. Değişik bir vücudu var. O yüzden formalar çok yakışıyor ona. Rezil bir forma giydirsen bile herife her şey yakışıyor. :)

buster dedi ki...

Abi söylemeyeyim söylemeyeyim diyorum ama tutamayacağım kendimi puahaha.

Bu senin gösterdiğin parçalı ile bu seneki parçalı arasında çok fark var be abi.

Sarı ile kırmızı farklı yerlerde ve kolları zıt renkte yani bir desen, bir güzellik harikası bu Baros'un fotoğrafındaki 2 sene önceki formamız. Bu seneki ve geçen senekinde ne sponsoru güzel duruyor, ne de sar kırmızı o kollarda zıt renkte.

Anlatabilmişimdir umarım kendimi puahaha =)

tutamadım söyledim işte.

Atilla Çelik dedi ki...

Onun iki yıl önceki parçalı olduğunu biliyorum canım. Ben şu anki parçalıyı da beğeniyorum. Şu anki parçalı da harika duruyor Baros'un üzerinde. Ama ben Baros'un bu pozuna bayılıyorum ve hiçbir pozuna değişmem. O yüzden Baros'a dair o resmi hep kullanırım. :)

Dreamtime dedi ki...

Ben açık konuşayım hiç mi hiç beğenmedim Mercan olayını.Barcelona'dan özenilmiş galiba :S Arslanlı forma fena değil ama yakından bakmadan karar vermek doğru olmaz.

Bu sene forma almayacağım sanırım.Klasik parçalımız ya da Metin Oktay yeter bana :)

Atilla Çelik dedi ki...

Mercan forma siyah şortla çok güzel görünüyor bence. :)

ArenaFutbol dedi ki...

Milan Baros'un üstündeki geçen seneki ve bu sene kullanılacak olan parçalı değil
bu senekinde kollara kadar devam ediyor parçalar

Atilla Çelik dedi ki...

Milan Baros'un üstündeki formanın iki yıl öncesine ait olduğunu biliyorum. Ama neden o resmi özellikle kullandığımı yukarıdaki bir yorumumda açıklamıştım.

Teşekkürler..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails