12 Mart 2010 Cuma

SMS İle 110 Bin Satan Kitap Yazmak



15 yaşındaki Japon kız, cep mesajları atarak yazdığı romanın satışından 611 bin dolar kazandı.

Teknolojinin en yakından takip edildiği ülkelerden Japonya'da 15 yaşındaki bir kız çocuğu, cep telefonu aracılığıyla yazdığı romanla 611 bin dolar kazandı. Disney'in ünlü çocuk klasiği Bambi'deki bir karakter olan "Bunny" takma adıyla yazan kızın edebiyata ilgisi, internette cep telefonu ile ücretsiz mesajlar gönderilerek hikâyeler yazılmasına olanak sağlayan bir internet sitesini keşfetmesiyle başladı. Bunny, "Yazmak kısa sürede benim için bir tutkuya dönüştü. Yemek yerken, dinlenirken, ders aralarında, kısaca bulduğum her boş vakitte Kurt Çocuk ve Doğal Kız isimli romanımı yazmaya devam ettim" dedi.

Kitabı 110 bin satmasına rağmen, kimliğini açıklamayan Bunny, şimdiden bir sonraki kitabını yazmaya başladığını söyledi. Japonya'da keitai adı verilen ve cep telefonundan gönderilen mesajlarla yazılan kitaplar eleştirmenlerin tepkisini çekse de her geçen gün daha popüler hale geliyor.

******

İlginç gerçekten. Öyle garip bir ülkede yaşıyoruz ki sayfalarca dolusu muazzam şeyler yazsak bile yüzüne bile bakmazlar. Ama Japonya denen bir yerde osuruktan tayyareler bile sizi zengin etmeye yetebiliyor. :)

4 yorum:

LLuvia dedi ki...

Yayınla senin de olur.
Kıskançlık seziyorum bu son satırlarda :)
Ama olay çok ilgimi çekti keşke bizde de böyle bir yer olsa. Alakasız yerlerde bile telefonun yanıbaşımızda olduğunu düşünürsek bu fikir çok mantıklı:)

Atilla Çelik dedi ki...

O yorumumda kendimi kastetmedim. Ülkemizdeki durumu kastettim. Muhteşem yazarlar var. Çok çok iyi yazanlar var. Ama ülkemiz okumayan bir toplum olduğu için o güzellikleri çöpe gidiyor. Diğer tarafta da en boktan şeyleri bile okuyan ve çil yavrusu gibi her şeyi tüketen, her geçen zaman yozlaşan bir Japon toplumu var. En boktan şeyler bile kapış kapış gidiyor orada. Olay budur sadece.

Hoş. Kitap çıkarmak aslında bir kaç kuruşa bakıyor, o parayı bulmak zor da değil ama biliyorsun ki uğraşasım yok. :)))

Knock Knock dedi ki...

Populizm her çağda prim yapar.. Senin her satırını kurgulayarak, araştırarak yazdığın muazzam şeyleri kafası kaldıracak bir avuç insan var. Kim kiminle Proust tartişabiliyor bir buluşmada? Ama herkes ruh hastası bir vampirle bilmem hangi gerizekalı evrenden düşmüş bir liseli aşkı hakkındaki vasat kitabı tartışıyor, değil mi?
Para kazanmak için populizm yapacaksın. Ama insan kitabı, kendi için yazmalı :)

Atilla Çelik dedi ki...

Benimkisi bir nevi öyle oldu galiba. 5-6 yıl önce bir kitap yazdım. Hem de 450 word sayfası ama sonra yayımlama muhabbetine giremedim, bir çok saçam sapan sebepten dolayı. Sonrasında kendim için yazmış gibi bir şey oldum. :)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails