11 Ağustos 2010 Çarşamba

Yerküredeki Kötücüllük ve Öldürme Dürtüsünün Tercümanı: HATESPHERE


19-20 yıldır nice albümler geçti elimden. Kimiyle hüzünlenirken kimiyle gaza geldik. Kimiyle coşarken kimiyle tüylerimiz diken diken oldu. Bir de müzikal anlamda gerçekten ayrı bir dünyadan olan eserler vardır. Hayatım boyunca beni en gaza getiren ve kafayı duvarlara vurma hissini tattıran albümler de olmuştur. Canlı olarak izlediğim gruplardan olan Danimarkalı Hatesphere’ın ‘The Sickness Within’ isimli eseri bu anlamda en tepeye koyduğum albümlerdendir. Bir de Sinister’dan ‘Diabolical Summoning’ gelir aklıma.


2005 yılında yayımlanan ‘The Sickness Within’ı beş yıldır çeşitli periyotlarda dinliyorum ve hala bıkamadım. Hala ilk günkü gibi gaza geliyorum onları dinlerken. Bu denli gaddarlığın altında yatan iç yüzü isimlerinde aramak lazım: “Nefret Küresi”! Yıllar boyu birbirini yiyen, savaşan, gaddarlıkta sınır tanımayan dünyadan bir demet.. Her şeyin özü adeta nefretmişçesine..

‘Marked by Darkness’ parçalarıyla bir örnek sunabiliriz bu anlamda. Sözlere baktığınızda savaşmaktan başka bir şey bilmeyen dünyayı, insanoğlunu, nefretlerini, kötücül ruh yapısını ve kararmış kalplerini göreceksiniz..


Ölüler diyarından yükselen çığlıkları dinle
Ve sürünerek sana gelen kötülüğü hisset
Tüm bu güzel varlıklar bu gece burada toplanmışlar
Yaşamlarıyla oynamaya başlamak için

Ölüm lejyonları bana rehberlik ediyor
Ben, komutayı ele alan efendiyim

Yıkımın işareti
Güçlü bir birlikle savaşa giden
Karanlık tarafından damgalandım
Merhametim yok

Oh evet, kan ve bağırsaklar dökülecek
Yıkımın bu yöntemi
Sizi ve dünyanızı eziyor

Yağmur gibi dökülsün kan
Benim adıma yağmur gibi dökülsün kan

Kan ve bağırsaklar döküldü şimdi
Zeminde daha fazla kan var
Gökyüzünün siyaha dönüşmesini izle
Aynı zamanda hava cesetlerin leş kokusuyla kaplanmış

Gazabım sizi alacak, asla üzüntü duymayacağım
Kararmış kalbim hepinizi ölü görecek

Ölüm lejyonları bana rehberlik ediyor
Ben, komutayı ele alan efendiyim

Yağmur gibi dökülsün kan
Benim adıma yağmur gibi dökülsün kan


Hiç yorum yok:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails