26 Mart 2010 Cuma

Hey Gidi Bryan Adams Hey


Bazılarımız için Kevin Costner’ın Robin Hood filmine yaptığı “Everything i do, i do it for you” şarkısıyla tanıdıktır Kanadalı müzisyen Bryan Adams. Bu şarkı da gerçek anlamıyla dünya müzik tarihine derin bir çentik atacak kadar efsanedir. 45 dakikada yazılmasının yanında aylarca listelerde bir numarada kalmış ve bir çok kişinin ilgili parçayı dinlerken evlilik teklifi iletmesine sebebiyet vermiştir.

90’lı yılların başları deli gibi Bryan Adams dinlediğim dönemlerdir. O esnalarda çıkmış olan Waking Up The Neighbours albümü beni benden alırdı. Her gün defalarca dinlerdim albümü baştan aşağıya. Hatta okul servisinde bile hegemonyayı ele alır ve ısrarla o albümü çaldırırdım. Ülkemizde stadyumda konser veren ilk yabancı sanatçı olmuştur Bryan Adams. O konsere gidemediğim için inanılmaz üzülmüştüm. Ülkemizden çok hoşnut kalan Bryan Adams “Do I Have To Say The Words” parçasına İstanbul’da klip çekmiştir.

Kendisine Rock yıldızı olup olmadığı sorulduğunda “hayır, bahçıvanım” yanıtı vermesinin yanında o dönemler oldukça mütevazı giyim tarzı ile beni benden almıştı. Üstüne eski ama temiz bir tişört geçirir, tişörtün omuz kısmında ufak bir yırtık olurdu. Bir çok kişi için sadece bir iki parçasıyla sevilen bir adamdır ama benim için albümler bazında sevdiğim adamdır. Summer Of 69, It’s Only Love, Heaven gibi eserlerini de çok severim. Müzik dünyasının babaannesi olarak anılan Tina Turner’ın şöhretine az da olsa katkısı vardır. Onun için besteler yapmıştır ve It’s Only Love parçasında düet yapmışlardır.

Bryan Adams’ın garip bir kaderi vardır. O da ya çok sevilmesi ya da hiç sevilmemesidir. Kendisi için bazen Kanada’nın dünyaya sunduğu en zararlı şeylerden biri ibaresi kullanılır. Nedenini anlayamam tabii ki. Umurumda da değil. Adam gibi adamlardan biridir Bryan Adams. Görsel muhabbetler üzerinde odaklanacağına işine, sanatına bakar. Vakit kaldığı zaman da Vancouver’daki evinin bahçesini düzenler.

İstanbul’da klibini çektiği parçayı koyuyorum aşağıya.


3 yorum:

Jordi Metal dedi ki...

Aslında benimde blogumda önereceğim albümlerden biriydi sen önce davaranmışsın abi :)

Bryan Adams'ın best of niteliği taşıyan ilk ablümüdür. dinlerken hiç sıkmayan şarkılardan ve balladlardan oluşuyor.

Atilla Çelik dedi ki...

:)

Albümdeki All I Want is You parçasındaki enerjiye hayranım. Sonlara doğru bitirir adamı. :)

mirmak dedi ki...

the only thing that looks good on me... is you.

bu parçayı dinlemelisin asıl. 18 till i die var daha... ooohhhoooo hangi şarkısını en öne alsak ki en iyi diye?

back to you mu desek?
this side of paradise?

valla ben karar veremediğimden hepsini severek dinledim bugüne kadar...

benim için bonjovi ile eskimeyecek adamlardan biridir.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails