23 Aralık 2009 Çarşamba

Gazpacho - Bravo



Gazpacho dediğimizde aklımıza direkt İspanyol çorbası gelebilir. Ama burada adı geçen Gazpacho, Norveç’ten alternative/artrock/neo-progressive rock grubu. Şarkılarında Marillion etkisini hissedebiliyoruz. Zaten isimlerini Marillion’un ‘Afraid of Sunlight’ albümündeki Gazpacho parçasından alıyorlar.

Yaptıkları müziği tam anlamıyla herhangi bir tarz içine yerleştiremiyoruz. Blackfield, Marillion, Porcupine Tree gibi grupları harmanlayın, yepyeni bir şey çıkarın, keman ve farklı enstrümanları ekleyin ve adını Gazpacho koyun. 3-4 yıldır takip ettiğim bu grubun en önemli özelliği herhangi bir şirkete bağlı olmaksızın kendi imkanlarıyla albümler çıkarması. Şu ana kadar dört albüm çıkarmışlardı.

Bravo (2003)
When Earth Lets Go (2004)
Firebird (2005)
Night (2007)

Özellikle son albümleri Night ile konsept karanlık albüm olgusunun dibine vurmuş durumdalar ve harika bir siteye sahipler. İlgili siteyi takip etmek bile grubun yaptığı etkileyici müzik hakkında önbilgi verecektir. Tam anlamıyla gecenin karanlığında dinlenecek ve transa geçilecek bir müzik ruhuna sahipler.

http://www.gazpachoworld.com/


Grubun vokalisti Jan Henrik Ohme ile ilginç bir vukuatım olmuştu. Kendisi bir platformda Gazpacho’yu sürekli dinlediğimi görünce bana bir mesaj ile ulaşmış ve Türkçe birkaç cümle ile beni deli gibi şaşırtmıştı. Nereden öğrendiğini sorduğumda ise belli dönemlerde Türkiye’ye tatile geldiğini, bazı Türk arkadaşları olduğunu ve onlardan öğrendiğini söylemişti. Norveçli bir adamın samimiyeti ve Türkçe’yi iyi sökmesi beni şaşırtmadı desem yalan olur.

Bravo isimli parçalarına gelince huzur verici o ipeksi ses karşısında şapkayı çıkarıyorum. NILE’daki brutal vokal ile birlikte bu tarz bir müzik ve vokalle de kendinden geçen biri olarak kendime ‘ne adamsın be’ diyor, kulak başarılarımın devamını diliyorum.

3 yorum:

Mert Kuyumcu dedi ki...

Merhaba Atilla,

Yayınladığın gibi okuduğum bu yazını çok beğendim ve Norveç'li Gazpacho'yu aynı İrlanda'lılar kadar çok seviyorum.

Kalemine sağlık. Beni takip etmek istersen http://mertkuyumcu.blogspot.com/'a beklerim

İyi çalışmalar. Sevgiler.

Dreamtime dedi ki...

Night albümü vazgeçilmez albümlerim arasındadır.Bravo'ya o kadar eğilememiştim nedeni ise ''Night'' tan kendimi alıkoyamamamdı.Biraz daha eğilmek lazım o halde Bravo albümüne :)

Yalnız düzeltmek isterim grubun son albümü Night değil.2009 yılında Tick tock'u çıkardılar.Çok fazla beğenemedim ben gerçi.Belki sen sevebilirsin, bir göz at derim laz uşuğum.

Atilla Çelik dedi ki...

Desene Gazpacho bilgim 2009 anlamında geride kalmış. :)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails