24 Şubat 2010 Çarşamba

Ah Şu Karadeniz


İçten ve vurucu olan Karadeniz müziklerine inanılmaz zaafım vardır. İçten bir tulum sesi duyduğumda kilitlenir kalırım. O anki duygularımı ifade etmek benim için güçleşir. Yutkunurum. Boğazım düğümlenir. Memleketim aklıma gelir.

Vefat eden büyüklerim..

Anneannem..

Memleketimde yaşadıklarım..

O engin dağlar, yeşillikler ve Karadeniz..

Sahip olduğumuz çay tarlalarımız, meyve ağaçlarımız ve o yeşil arazilerimiz..

Gelir aklıma..

Çayır çatır Heavy Metal dinleyen biri olabilirim. 18-19 yıldır bu agresif müzikle kendimden geçebilirim. Ama vurucu bir Karadeniz ezgisinde hissedeceklerim farklı olmaz. Kanım tam anlamıyla akmaya başlar. Nevrim döner.

Rizeliyim sonuçta. Bizzat orada doğdum. Kökenim oraya ait. Toplamda 9 yıl orada yaşayan biriyim.

Aşağıdaki videoyu ne zaman izlesem kalbim burkulur. Gülbeyaz’ı hatırlarım.

Kazım Koyuncu’yu hatırlarım. “Sesim gittikten sonra yaşamın bir önemi yok” diyen Kazım’ı.

Onun arkasından Volkan Konak’ın döktüğü göz yaşları aklıma gelir. Kazım’ın ölümünden sonra hastane çıkışında ettiği lafı unutmam Volkan Konak’ın: ““Kardeşimi çekmeceye koymuşlar, ne diyeyim?”

Ne diyebiliriz ki hocam?

Ne diyebiliriz..

Buradan saygıyla anıyorum Kazım Koyuncu’yu..

5 yorum:

buster dedi ki...

Ne yaptın be abi :S

Tam benim bloga attığın yorumun üzerine yorum yazdım "Volkan Konak olsun, Kazım Koyuncu olsun çok severim Karadenizlilere bi sempatim var sanırım" diye...

Üstüne bunu görünce biraz daha şok oldum çünkü "Gülbeyaz"da çok sevdiğim bir diziydi. Yer yer böyle hüzünlendirir, yer yer güldürürdü...

Bir de "Gelevera Deresi" versiyonu vardır gene Gülbeyaz'da geçen, onu da dinlemeni öneririm. Acayip okur Kazım, Nejat'ta lafı koyar:

"Gözlerindeki Karadeniz'de boğulmak istedim... Olmadı... Bize düşen gözlerinde değil; yokluğunda kaybolmakmış...."

Offffffff offfff

Atilla Çelik dedi ki...

Gelevera Deresi'ni bilmez olur muyum Can? Kazım Koyuncu'nun yorumları bir başka oluyordu.

Gülbeyaz da gerçekten çok hoş bir diziydi. Süper Baba ve İkinci Bahar'dan sonra sevdiğim dizilerden biriydi. Aslında şu diziyi bulup indirip izleyesim var. Bulabilir miyim bilmiyorum. :)

Dreamtime dedi ki...

Offf off çekmek istiyorum bu yazıya artı şu atletico maçına ooofffffffffffffffffffffffffffff

Atilla Çelik dedi ki...

Atletico maçı alt üst etti beni, sorma canım, hiç sorma :(

Nihan Özdemir dedi ki...

Karadeniz denilince içimde bir yerler sızlar benim, dilekolay 17 yıl..
Ve şimdi bu yazının üzerine kulağıma Volkan Konak'ın "Gardaş" şarkısı çalındı.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails