18 Şubat 2010 Perşembe

Vanden Plas - Aslolan Müzikse Eğer..


Alman Progressive Metal grubu Vanden Plas, yaptığı müzik itibariyle türünde gayet başarılı bulduğum isimlerden biri. 24 yıldır yoluna sessiz sedasız devam eden ve gayet iyi kritikler alan grup, 2006 yılında çıkardığı Christ.0 (Alexandra Dumas'ın ünlü romanı Monte Christo Kontu'ndan ilham almış konsept albümdür) albümünden beri hala sessizler. Kendilerini bomba bir albüm ile bekliyorum şahsen.

Bu grup ile tanışmam sayısız grubun aksine farklı oldu. Normal şartlar altında ilk önce albümlerini dinleyerek keşfederim grupları. Bu grubu ise ilk olarak konserde takip ederek öğrendim ve ilk andan itibaren bayılmıştım. Kendilerini canlı olarak iki kez izleyebildim. İkisinde de harika performansları vardı.


Genel müzik tarzları gayet enerjik ve adrenalin doludur. Arada araya hafif balladlar serpiştirirler ama ilgili balladları da muhakkak enerjiye bağlanır. Bazı anlarda senfonik bir tadı da bırakırlar müziklerinde. Genel tarzları, gitar riffleri ve davul uyumu ile beni enerjiye boğan grupların başında gelirler.

İlk parçası çok sesli (yer yer senfonik tatta) bir parçalarına örnektir. Diğer parçası ise konserden olsun.

Missa ignis, missa ultoris
Missa presteris et saltatus

See the beauty in the world
In a clear vermilion sky
One day, one day




Hiç yorum yok:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails