4 Eylül 2009 Cuma

Alessandro ‘Lo Spillo’ Altobelli


Altobelli dediğim zaman küçükken yaptığım bir kafa vuruşunu hatırlarım her zaman.

13-14 yaşındaydım. Sürekli top oynadığım dönemler. Büyük ağabeylerimiz maç yaptıklarında bizi aralarına katarlardı. Yaşımıza göre iyi top oynuyorduk ve sırıtmıyorduk. Mahalle arasında oynanan maçların klasik bir antrenman şablonu vardır. Mahallenin en kral ortacısı ortayı yapar, diğer arkadaşlar çeşitli hareketlerle goller atmaya çalışır. Normalde bu ortaları yapan elemandım.

Yine bu ortaların yapıldığı antrenman günlerinden biriydi. Bu sefer orta yapan ben değildim. Arkadaş ortasını yapar, ama top biraz kısa düşer ve neredeyse yere değecektir. Ben top yere değmeden hızlanıyorum, ani bir şekilde yere uzanarak estetik bir şekilde uçarak kafayı yerden vuruyorum ve top 90 diye tabir edilen bölgeye doğru gidiyor. Ağabeyler deli gibi alkışlıyorlar. Vay yavrum benim diye. Altobelli diyorlar bana.

Evet. Bu kafa vuruşu tekniğine Altobelli kafası adını koymuştuk. Altobelli, 1970’li yılların sonlarından itibaren İtalya ligi ve İtalya Milli Takımı’nda önemli işler yapmıştı. Çok ince fiziği nedeniyle iğne anlamına gelen ‘Lo Spillo’ lakabı verilmişti. Altobelli’nin alamet-i farikası ise yere düşmekte olan topa uçarak yerden kafa vurması ve böyle bir çok gol bulmasıydı. Çok usta ve garip bir tekniğe şahitlik etmiştik bu golleriyle. Bu golün bir nevi aynısını, 1988-89 Şampiyon Kulüpler Kupası yarı finalinde 5-0’lık Milan – Real Madrid maçında Van Basten de atmıştı diye hatırlıyorum.

Özellikle yedeklikten gelip attığı, ince fiziğinden beklenmeyecek teknik hareketler ve gollerle adından söz ettirmekle birlikte top sakalı ile çok meşhurdu. Altobelli kafa vuruşunun yanında Altobelli top sakalı tabirini literatürümüze sokmuştuk.


Futbolculuk döneminde zayıflıktan geberecek durumdayken günümüzde ise göbek bağlamış bir karizma abidesine dönüşmüştür.

2 yorum:

gayin-sin.net dedi ki...

Atilla selam.

Yıl kaçtı hatırlamıyorum ama bu Altobelli'li Inter bizim Trabzonspor'la eşleşmişti UEFA'da. Yanılmıyorsam ilk maç Trabzon'daydı ve 1-0 yenmişti Trabzonspor İtalyanlar'ı, Trabzon'da birçok futbol efsanesini yendiği gibi. Rövanşta ise galiba İtalyan lobisine takılmıştı Trabzonspor. 2-0 yenilerek elenmişti Inter'e. Tam hatırlamıyorum ama ofsayt gibi durumlar vardı gollerde, ya da faul.

Senin Altobelli de gol atmış mıydı Trabzonspor'a hatırlamıyorum. Ama atmıştı galiba.

Böyle işte.

Seni sevgiyle selamlıyorum.

Melih

(PS: Okuyacak çok yazı olmuş. Özellikle de samuraylar.)

Atilla Çelik dedi ki...

Merhaba Melih Abi,

O maçı hatırlayamıyorum. Çünkü zannedersem o esnalarda 7 yaşında falandım. Ama ben 1987-88 Beşiktaş İnter eşleşmesini hatırlıyorum. İlk maç 0-0 bitmişti ve İnter rövanşta Beşiktaş'ı 3-1 yenmişti. Altobelli de kadrodaydı.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails